Welkom

Welkom op de website van Scouts Vlierbeek.

Op deze website vind je informatie over de werking, de lokalen en de komende activiteiten van onze scouts. Indien je toch nog vragen hebt, kan je steeds contact opnemen met de groepsleiding via groepsleiding@scoutsvlierbeek.be

Op deze pagina vind je allerlei info, toekomstige activiteiten en nieuws updates:

Restaurantdagen '24

Maak je smaakpapillen gereed, want het culinaire spektakel van het jaar staat weer voor de deur! Op 23 en 24 maart worden jullie verwend met de heerlijkste gerechten van Vlierbeek en omstreken, geserveerd door de fantastische leiding van Scouts Vlierbeek.

Trommel al je vrienden en familie op, want ook dit jaar belooft weer een topeditie te worden! Al aan het watertanden? Begrijpelijk! We stellen met veel plezier ons menu kort voor:

• Soep van Soupaway
  • Overheerlijke Vol-Au-Vent
  • Steak met sauzen naar keuze
  • Vegetarische optie in samenwerking met Falafel Top
  • Speciaal voor onze jongste leden; een uitgebreid gamma aan kindermenu’s

Maar wacht! We hebben meer in petto! Heb je na al dat lekkers nog ruimte over of ben je toe aan een zoete afsluiter? Onze leiding staat klaar met overheerlijke zelfgemaakte dessertjes om jullie avond op een zoete noot te eindigen.

Inschrijven kan nog tot 15 maart!

Een stevige linker!

Overgangsweekend

Dit weekend, 23/09-24/09, staat het Overgangsweekend op de planning. Belangrijk om te weten is dat elk lid start in zijn oude tak. Bijvoorbeeld, was uw kind vorig jaar een Vos dan zal zij vanaf het begin nog aansluiten bij de vossen. De nieuwe kapoenen, mogen vanaf het begin aansluiten bij de kapoenen.

Zondag 24 september mogen alle leden om 17u weer opgehaald worden aan de lokalen.

De Jongivers en Givers spreken af zaterdag 23 september om 10u00 aan de lokalen en zullen daar ook overnachten. Zorg dat je met de fiets komt. In een rugzak neem je mee:

• geld (15 euro)
  • matje
  • slaapzak
  • reservekledij
  • handdoek
  • douchegerief
  • tandenborstel
  • tandpasta
  • regenjas
  • extra paar schoenen
  • drinkbus
  • gamel
  • bestek

De Kapoenen, Kawellen en Vowo’s spreken af op zondag 24 september om 10u00 aan de lokalen. De Vowo’s zorgen dat ze met de fiets komen. In een rugzak neem je mee:

• geld (5 euro)
  • reservekledij
  • handdoek
  • zeep
  • drinkbus
  • regenjas

Eerste zondag vergadering

Zondag 1 oktober zal de allereerste vergadering van het nieuwe jaar plaatsvinden. De leiding verwacht iedereen om 14u00 aan de lokalen. Om 17u mogen de Kapoenen, Kawellen en Vowo’s weer worden opgehaald en om 17u30 eindigt de vergadering voor de Jongivers en Givers.

Kentekens

Een nieuw scoutsjaar betekent nieuwe kentekens voor op het hemd. Bereid je breedste glimlach al maar voor de naai(st)er in huis, want hij/zij zal z’n werk wel hebben!
Het nieuwe jaarkenteken: DAS goesting ,moest je dit nog niet hebben, kan je er één vragen bij de groepsleiding.

Steun Scouts Vlierbeek!

Sinds enkele jaren hebben wij met Scouts Vlierbeek onze eigen trooper pagina!
Wat houdt dit in?

Wanneer jij online shopt passeer je even langs onze trooper pagina:

Vervolgens selecteer je een site naar keuze, gaande van: coolblue, collect & go tot Cheaptickets, nmbs en takeaway.com of domino’s pizza… En nog veel meer..!
Per aankoop krijgen wij dan een kleine procentje, je hoeft er dus zelf niks voor te doen, buiten een enkel muisklik extra.

T-Shirts en Dassen

Wil je graag zo’n mooie scouts Vlierbeek T-shirt? Of een chique das? Die kan je bij ons verkrijgen tijdens een van onze evenementen, en voor of na iedere vergadering.
De T-shirts kosten 10 euro (kindermaten tot small) of 12 euro (medium tot XL). Een das kost 8 euro.
Bij voorkeur gepast betalen.

Takkenteken vossen & wolven

De nieuwe takkentekens voor de vossen en de wolven zijn aangekomen en zijn bij de groepsleiding te verkrijgen voor of na elke vergadering, voor slechts €0,50.
Deze kentekens zijn speciaal geproduceerd en daardoor enkel bij ons te verkrijgen.

Lintjes

Er zijn nieuwe groepslintjes beschikbaar! Groepslintjes zijn witte lintjes waarop de naam van onze scoutsgroep, groepsnummer en gouw vermeld staan. Je kan deze naaien bovenaan op de rechter mouw van je scoutshemd.
Ze zijn gratis verkrijgbaar bij de groepsleiding.

Klusteam

Scouts Vlierbeek heeft een eigen klusteam, een team van vrijwilligers om U tegen te zeggen!
Zij zorgen voor al het herstel binnen en buiten onze lokalen. Daarvoor komen ze één keer per twee maand samen op zaterdag.
Ben je geïnteresseerd om jouw steentje bij te dragen?
Stuur dan zeker een mail naar onze nieuwe klus verantwoordelijke Jesse via klusteam@scoutsvlierbeek.be.

Vragen over administratie?

Ga je verhuizen, krijg je geen hoempapa, moet je papieren laten invullen van je ziekenfonds, nog geen fiscaal attest gekregen van het kamp, …?
Met al deze vragen kan je terecht bij onze nieuwe groepsadminverantwoordelijken Elien & Eva (administratie@scoutsvlierbeek.be).

Contact

Voor algemene vragen kan je steeds terecht bij de groepsleiding via groepsleiding@scoutsvlierbeek.be. Heb je specifiek een vraag voor een bepaalde tak, dan mail je best naar de leiding in kwestie. De mailadressen van de leidingsploegen vind je onder leiding.
Heb je een vraag of opmerking over de website, contacteer de webmaster.

Scouts Vlierbeek in samenwerking met