Een jaar vol scoutsplezier beleven? Het kan!

Wij organiseren activiteiten voor kinderen van 6 tot 18 jaar. Rond de beginleeftijd van leden bestaat er binnen de jeugdbeweging een algemene regel, welke luidt dat “een kind kan aansluiten bij de meisjes- of jongenskapoenen als hij of zij 6 jaar wordt vóór 1 januari van het lopende werkjaar of in het eerste leerjaar zit”.

Hoe weet je bij welke tak je kan aansluiten?
– Meisjes- en jongenskapoenen: 6 en 7 jaar
– Kabouters en welpen: 8 en 9 jaar
– Vossen en wolven: 10 en 11 jaar
– Jonggidsen en jongverkenners: 12 en 13 jaar
– Gidsen en verkenners: 14, 15 en 16 jaar
– Jin: 17 jaar
Voor meer informatie kan je terecht onder Takken.

De inschrijvingen starten elk jaar vanaf 15 augustus. Hoe je moet inschrijven, is afhankelijk van het feit of je al dan niet een nieuw lid bent.

We willen ieder kind de kans geven om lid te worden van Scouts Vlierbeek. Geld mag daarbij geen rol spelen. Voor wie het financieel wat moeilijker is, bestaat het verminderd lidgeld. Je kan in de groepsadministratie het vakje ‘Verminderd lidgeld’ aanduiden of hierover iemand van de leiding aanspreken. Je betaalt dan 10 euro lidgeld en bij activiteiten, weekends en kamp betaal je 1/3 van de prijs. Ookvoor je uniform kan je korting krijgen in de Hopper Winkel. Dit bedraagt 60% voor je hemd en 50% voor een trui of rok. We verzekeren jullie dat dit alles in het volste vertrouwen zal gebeuren.